Városlista
2024. április 25, csütörtök - Márk

Hírek

2019. December 23. 21:53, hétfő | Helyi

Rendkívüli közgyűlés volt hétfőn, karácsony előtt!

Rendkívüli közgyűlés volt hétfőn, karácsony előtt!

A közgyűlés nyílt része 52 napirendi pontot tárgyalt és szavazott meg, köztük a távhőtermelésről, a kézilabdacsarnok helyzetéről és egyéb ügyekről is.

Pintér Tamás polgármester a tárgysorozat jóváhagyása után hangsúlyozta, hogy a rendkívüli ülésen a meghirdetettektől eltérő téma nem tárgyalható, a témától eltérni nem lehet.

A polgármesteren kívül megjelent a 10 választókörzet képviselője, a közgyűlés határozatképes (a Fidesz 4 listán megválasztott képviselője viszont nem vett részt a közgyűlés munkájában).

A közgyűlés nyílt része 9 órától ½ 2-ig tartott, azaz rendkívül vontatottan zajlott. Azért, mert a Fejér megyei Kormányhivatal előző alkalommal megkifogásolta. Sőt érvénytelenítette az alakuló közgyűlés döntéseit jogi előírás-részek be nem tartása miatt. Ezért most a jegyző asszony szó szerint felolvasta szavazás előtt a határozati javaslatokat.

Mivel többnyire a város és lakosai életére fontos döntéseket hozott ez a rendkívüli közgyűlés, - és az ünnepekre is tekintettel – több ütemben, egyúttal nagyobb részletezéssel tárjuk olvasóink elé.

Távhőtermelés kérdőjelekkel

Elsőként a két hőtermelő cég. Az Energo-Hőterm Kft és a Energo-Viterm Kft. 2018. évi beszámolóival kapcsolatos két döntést részletezzük kissé rövidítve:
I. HATÁROZAT
1. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése az Energo-Hőterm Beruházó, Működtető Kft. 2018. évi beszámolóját megismerte, azt 1.194.952 e Ft mérleg főösszeggel és -460.129 e Ft mérleg szerinti eredménnyel (nyereség) nem fogadja el.

2. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése az 1. pontban meghatározott döntése indokaként az alábbiakat közli: 2.1. Fenntartja a 336/2018.(V.31) (határozat 5. melléklete), és a 436/2018. (VII.12.) (határozat 6.melléklete) határozataiban megfogalmazott aggályokat, kérdéseket, szakértői megbízást, melyekre továbbra is választ vár az érintett társaságoktól, és kéri az iratbetekintés jogát biztosítani a szakértő részére; 2.2. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése határozottan visszautasítja, hogy a társaság fizetésképtelenségi helyzetének kialakulásához bármilyen formában hozzájárult, továbbra sem ismert számára, hogy a társaság – a CO2 kvóta megvásárlása esetében – miből fedezte volna fizetési kötelezettségeit, különösen az Energott Kft. és a DVCSH Kft. felé fennállóakat. 2.3. Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzatát a társaság ügyvezetése biztosította arról, hogy a vagyontárgyak (gázmotorok, stb.) az Energo-Hőterm Kft. kizárólagos és korlátozásmentes használatában maradnak, így az Energo-Hőterm Kft. engedélyeiben foglalt tevékenységei ellátása maximálisan biztosított, a hőtermelő eszközök továbbra is a közszolgáltatás ellátását biztosítják, ugyanakkor az ügyvezetés 2019.08.05-ig nem jelezte, hogy az Energo-Hőterm Kft. fizetésképtelenségi helyzetben lenne, illetve engedélyesi tevékenységét nem képes ellátni.

3.3. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése a 2018. évi beszámoló alapján feltételezi, hogy a társaság fizetési képessége valójában sosem állt helyre és a 2017. évi eszközértékesítés csupán számviteli megoldást jelentett a társaság tőkehelyzetére, hiszen az Energo-Hőterm Kft. minden eddiginél nagyobb, 460.000.000,- forint összegű – távhő esetében közel 520.000.000,- forint összegű!– veszteséget realizált a 2018. üzleti évben, ez több, mint négyszerese az elmúlt időszakban általánosan realizált veszteségnek.

II. HATÁROZAT
Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlésének határozata az Energott Közszolgáltató Társaságcsoportba tartozó egyes társaságok stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté minősítésének kezdeményezéséről

1. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése kezdeményezi az Energo-Hőterm Beruházó és Működtető Kft., és az Energott Fejlesztő és Vagyonkezelő Kft., vonatkozásában az egyes víziközmű-szolgáltató gazdálkodó szervezetek stratégiailag kiemelt jelentőségű gazdálkodó szervezetté nyilvánításáról szóló 101/2013. (III.29.) Korm. rendeletben foglalt eljárás szerint az innovációért és technológiáért felelős miniszternél a csődeljárásról és a felszámolási eljárásról szóló 1991. évi XLIX.
törvény 65. § (1) bekezdése és a 65. § (3) bekezdése alapján, hogy a Kormányrendeletben stratégiailag kiemelt gazdálkodó szervezetté minősítse ezen társaságokat, mivel mindkét társaság hőtermelési tevékenységet is végez, ezért egy esetleges fizetőképtelenséggel fenyegető helyzet, egy esetleges csőd, vagy felszámolási eljárás veszélyeztethetné a távhőszolgáltatás zavartalan ellátását, mely ellátás kötelező önkormányzati feladat, a társaságok hőtermelési tevékenységükkel közvetett módon lakossági igényeket elégítenek ki, és emiatt nyilvánvalóan kiemelt közérdek fűződik adósságaiknak rendezéséhez, valamint a szolgáltatásbiztonság folyamatos fenntartásához. A Kormány a Cstv. 65. §-a szerinti rendeletet az alábbi időpontokban alkothatja meg: a) csőfeljárás esetén legkésőbb a csődeljárás kezdő időpontjától számított 30 napon belül; b) felszámolási eljárás esetén pedig legkésőbb a felszámolás kezdő időpontjától számított 365 napon belül.

2. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése jelen előterjesztés alapján meghozott határozatok közlésével tájékoztatja a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalt Dunaújváros közigazgatási területén a távhőszolgáltatás, az ivóvíz szolgáltatás, valamint a szennyvízelvezetés és -
tisztítás folyamatos és biztonságos ellátása miatti aggályáról.

III-HATÁROZAT
Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlésének határozata
az Energo-Hőterm Beruházó, Működtető Kft. taggyűlése napirendjei tárgyalásához tulajdonosi meghatalmazás:

1. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése az Energo-Hőterm Beruházó, Működtető Kft. hatályos távhőtermelői engedélye visszavonásához, átruházásához nem járul hozzá, ezt kéri külön
napirendként felvenni és erről szavazni.

2. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése a 221/2018.(IV.18.) határozatával az Energo-Hőterm Kft. részére CO2 kvóta megfizetésére nyújtott 43.555.999,-Ft tagi kölcsön visszafizetési határidejét, mely 2019. szeptember 30. volt, nem hosszabbítja meg.

3. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése nem fogadja el a tájékoztatást, tekintettel arra, hogy az Energo-Hőterm Kft. és az ENERGOTT Kft., mint az Energo-Hőterm Kft. tagja közötti szerződés
megkötése a Ptk.3 :188.§(2) bekezdése szerint a taggyűlés hatáskörébe tartozik, így annak felmondása is, ezért nem járul hozzá az erőművi-technológiai bérleti szerződés felmondásához. Nem járul hozzá a napirendhez tartozó többi szerződés megszüntetéséhez, mivel az ügyvezetés
korábbi levele alapján maximálisan biztosította az engedélyesi feladatok ellátását és garantálta a közszolgáltatás akadálytalan ellátását.

4. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése nem járul hozzá a szerződés megkötéséhez, kéri annak ismertetését, hogy az Energott Kft.-vel megkötendő bérleti szerződés miért tartalmaz felmondási
tilalmat 2023.06.30-ig, ill. milyen összegű lenne a bérleti díj, továbbá, hogy milyen megfontolásból biztosít elővásárlási jogot az Energott Kft. részére 2023.06.30-ig, különös tekintettel az ügyvezetés által előrevetített fizetésképtelenségi helyzetre.
5. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése kéri az ügyvezetés szíves tájékoztatását a társaság tovább működésének feltételeire tett javaslatairól, vagy, hogy a fizetésképtelenség megállapítására milyen formában – felszámolás vagy csőd – tesz javaslatot. Utóbbi esetben kérem ismertesse a
tervezett reorganizációt.

====================================================

I. HATÁROZAT
Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlésének határozata
az Energo-Viterm Beruházó, Működtető Kft. 2018. évi beszámolójának megismeréséről
1. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése az Energo-Viterm Beruházó, Működtető Kft. 2018.évi beszámolóját megismerte, azt 3.308.933 e Ft mérleg főösszeggel és 3.064 e Ft adózott eredménnyel (nyereség) a határozat nem fogadja el az üzleti jelentés és vagyonleltár hiánya miatt.

2. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése felkéri az Energo-Viterm Beruházó, Működtető Kft. ügyvezetőjét, hogy tegyen javaslatot a gazdasági társaság saját tőke-jegyzett tőke arányának helyreállítására, az üzleti jelentés és vagyonleltár megküldésére.

3. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése utasítja az Energo-Viterm Beruházó, Működtető Kft. ügyvezetőjét, hogy Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata részére küldje meg agazdasági társaság felügyelő bizottságának ügyrendjét, a gazdasági társaság Szervezeti és Működési Szabályzatát, valamint a javadalmazási szabályzatát.

4. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése utasítja az Energo-Viterm Beruházó, Működtető Kft. tulajdonosi képviselőjét, hogy a társaság taggyűlésén (2019. december 20.) jelen határozat alapján szavazzon, és a taggyűlés határozatát a polgármester részére nyújtsa be.

II. HATÁROZAT

Az Energo-Viterm Beruházó, Működtető Kft. részére nyújtott tagi kölcsön rendezéséről. Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése nem járul hozzá, hogy a 162/2019. (III.21.)közgyűlési határozat, valamint a 2019. április 03-án az Energo-Viterm Beruházó, Működtető Kft.-vel kötött tagi kölcsön nyújtására vonatkozó szerződés alapján folyósított 50.000.000,- Ft
összegű tagi kölcsön visszafizetési határideje módosításához.


A DVCSH zárt körű részvénytársaságot kezdeményezne

A DVCSH Kft. megkereste qz önkormányzatot, hogy az Energott Kft.-vel és a Perkons DHŐ Kft.-vel alapítanának egy zárt körű részvénytársaságot,
amelynek célja elsősorban a gázmotoros kapcsolt hő- és villamosenergia termelő berendezések telepítésével, vásárlásával, működtetésével, a földgáz alapú villamos energiatermelés során törvényszerűen keletkező hőenergiát a városi távhőrendszerekben hasznosítani. Az önkormányzata részére osztalék elsőbbségi részvény jegyzését biztosítanák 3.000.000.-Ft értékben.

Az ajánlatra a közgyúlás a következő határozatit hozta:
Dunaújváros Megyei Jogú Város Közgyűlése megismerte a Dunaújvárosi Víz-, Csatorna, Hőszolgáltató Kft. (a továbbiakban: DVCSH Kft.) ajánlatát a MÖVit Magyar Önkormányzati Villamosenergiatermelő Zrt.-ben való osztalék elsőbbségi részvénycsomag jegyzésével kapcsolatban és felhatalmazza a polgármestert, hogy tárgyalásokat folytasson az alábbi kérdések tisztázása érdekében:: hogyan, miből biztosítaná a társaság a CO2 kvótavásárlást, illetve hogyan biztosítható a nyereséges működés arra is tekintettel, hogy a hőenergia értékesítés veszteséges, mivel a hő előállítási költsége 3.365Ft/GJ értékesítési átlagára 1.957-Ft/GJ 2018-ban a MEKH által megállapított áron; - a gázmotorok hol kerülnének elhelyezésre az épületre kiírt árverés miatt, ki tulajdonában állna az épület, hogyan történne a bérleti díj fizetése
- tájékoztatást kell kérni a földterület utáni bérleti díj fizetésről;
- kitől vásárolná a gázt a zrt., a hőenergiát közvetlenül a DVCSH Kft. részére értékesítené, vagy közvetetten más cégen keresztül;
- tájékoztatást kérni az erőmű karbantartást végző cégről;
- a DVCSH Kft. általi, 1.290.000.0000-Ft (gázmotor) apport értékért a DVG Zrt., mint DVCSH Kft. tag felelősséget vállalna,
- nem áll rendelkezésünkre értékbecslés a gázmotorokról, ezt mindenképpen kérni szükséges;
- a jelenleg, DVCSH Kft. a tulajdonában álló gázmotorokat is egy olyan gazdasági társaságba apportálná, ahol kisebbségi tulajdonba kerülne;
- az önkormányzatnak a távhőtermelés nem feladata, csak a távhőszolgáltatás, ezért nem szükséges a Zrt.-ben való részvétele, különösen azért, mert az alapszabályban az idevágó pont úgy szól, hogy az önkormányzat visszavonhatatlan nyilatkozatot tesz, vagy megállapodást köt a közigazgatási területén található, működő hőpiachoz, távhőrendszerhez való hozzáféréshez, holott egyrészt a távhőrendszer nem az önkormányzat, hanem a DVG
Zrt. tulajdonát képezi, részére fizet vagyonbérleti díjat a DVCSH Kft., másrészt a távhőszolgáltatási szerződés 2023.-ig szól, és a távhőszolgáltatásra jogosult köt szerződést a távhőtermelőkkel, ő dönti el kitől vásárol hőt; a „B” sorozatú részvény magántulajdonban állhat, ugyanakkor a DVCSH Kft. a DVG Zrt. tag miatt a nemzeti vagyonról szóló törvény hatálya alá tartozik, a 8.§ (14) a bekezdése szerint azon gazdasági társaság esetén, amelyben az állam vagy a helyi önkormányzat külön-külön vagy együttesen e törvény szerinti többségi befolyással rendelkezik, a következő döntések kizárólag a társaság legfőbb szervének hatáskörébe tartozhatnak: a) gazdálkodó szervezet alapítása vagy megszüntetése, b) gazdálkodó szervezetben részesedés megszerzése vagy átruházása.

A közgyűlés felkéri a polgármestert, hogy a megnevezett megjelölt kérdések tisztázása után a DVCSH Kft. ajánlatát terjessze ismételten a közgyűlés elé.

Hol tart a kézilabda csarnok megújítása?

Magyarország Kormánya a dunaújvárosi Kézilabda Akadémia beruházási megvalósítási programjáról szóló 1612/2017. (IX. 5.) Korm. határozatával egyetértett a dunaújvárosi Kézilabda Akadémia beruházási programjával és koncepciójával, amely szerint a Beruházás 5994,05 millió forint összegű költségvetési forrásból valósul meg a 2017-2019. években. Előírás volt a BMSK Zrt.-vel kötendő felelős akkreditált közbeszerzési szaktanácsadói tevékenység végzésének ellátására szóló megbízási szerződés is,
Az idézett kezdethez képest mind a feltételek, mind a dátumok módosultak.
A beruházási két ütemben tervezték lebonyolítani. Az egyik ütem az új kézilabdacsarnok felépítése a meglévő csarnok teljes elbontásával. A másik ütem pedig szállás jellegű épület, lesz.
A jelen: a közgyűlés a közbeszerzési eljárás lefolytatását követően megállapította, hogy az eljárás nyertes ajánlattevője a Grabarics Építőipari Kft. és EB Hungary Invest Kft. közös ajánlattevők voltak, nettó 6.848.405.458,-Ft +ÁFA, azaz bruttó 8.697.474.932,- Ft összegű vállalkozói díjat tartalmazó ajánlattal, amely a legjobb ár-érték arányúnak bizonyult.
Azt is rögzítették, hogy a szerződés akkor lép hatályba, ha a megrendelő rendelkezik a szükséges fedezettel. A közgyűlésl határozat forrásra utaló zárómondata: „Kézilabda Akadémia felújítása elnevezésű soron nem áll rendelkezésre.”

Ezek érdekelhetnek még

2024. Március 22. 08:19, péntek | Helyi

AKCIÓ AZ ILLEGÁLIS HULLADÉKLERAKÁS FELSZÁMOLÁSÁRA

Környezetkárosítók ellen léptek fel a rendőrök és a társszervek képviselői.

2024. Március 17. 06:50, vasárnap | Helyi

A fejlesztés újabb állomása

Hamarosan a szülők is bejárhatják a görögkatolikus óvoda belső terét

2024. Március 09. 06:09, szombat | Helyi

Élsportolók jártak a Dózsa iskolában

Egy igazán különleges élményben volt részük a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola diákjainak.

2024. Március 01. 17:27, péntek | Helyi

Vagyonőrt bántalmaztak – vádemelés a vége

Súlyos testi sértés bűntette és más bűncselekmény miatt emelt vádat a Dunaújvárosi Járási Ügyészség.