Városlista
2024. május 17, péntek - Paszkál

Hírek

2019. December 20. 14:06, péntek | Helyi

2x2 sávos út Komáromtól a Pentele hídunkig!

2x2 sávos út Komáromtól a Pentele hídunkig!

Idén május 21-én már hírt adtunk arról hogy – VÉGRE – a döntéshozók felismerték a Pentele-híd nagyszerű adottságát: általa az M0 déli szakaszán jóval kisebb lesz a terhelés!

A 2019 május 21,-én közzétett írásunk a Magyar Nemzet, ,a Hír 24 és az Index közléseire alapozva vázolta, hogy nemcsak országojs jelentőségő elhatározás fordul(hat) termőre, hanem kellően felértékeli Dunaújvárost is a nemegyszer lesajnált és túl költségesnek tartott Pentele-híddal egyetemben.
Májusi írásunk könnyebb visszakereshetősége érdekében cikkünk legvégén lközreadhuk a májusi írás URL címét is.!a két sor egybeírandó!)

Ezúttal közreadjuk az autopro.hu előbbieket megerősítő írását, amely jórészt fővárosi nézőpontból járja körül a kérdéskört, ráerősítve a már korábban publikált tervekre. Álljon itt az autopro URL címe is- Íme:

https://autopro.hu/elemzesek/Bezarul-az-M0-as-korgyuru-de-nem-ugy-es-nem-ott-ahol-varnank/32730/

Az autopro írás címe: Bezárul az M0-ás körgyűrű, de nem úgy és nem ott, ahol várnánk Szerzője pedig Kuthi Áron.
Hamarosan kezdődik a 13-as, 81-es és a 63-as főutak mentén haladó (lényegében Komáromot és Dunaújvárost összekötő) gyorsforgalmi út beruházása, amelyhez tervezőt keres a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. - írta meg a közelmúltban a Magyar Nemzet. Ez nagy mértékben hozzájárulna ahhoz, hogy az M0 mára egyes időszakokban lényegében használhatatlanná váló déli szakasza mentesüljön az elviselhetetlen forgalomtól.

Ez a fél-, vagy inkább negyed-körgyűrű természetesen nem adna megoldást az M0 nem létező északnyugati szektorának kérdésére, abba viszont besegítene, hogy a Nyugat-Európa és a Balkán között zajló tranzitforgalom egésze ne az M7/M0/M5 között tömörüljön.
Az év első felében nagyjából eldőlt, hogy nem zárul be teljesen a budapesti körgyűrű, legfeljebb a (Szentendrére vezető) 11-es úttól az (Esztergomba vezető) 10-esig épül majd meg az alagutakkal tűzdelt szakasz Békásmegyer illetve Üröm térségében.
Idén már kész az új komáromi híd

Ehelyett, de semmiképp sem ennek a viszonylatnak a kiváltásaként épülni fog egy Esztergomot az M1-es autópályával összekötő út a Zsámbéki medencétől nyugatra, ezt emlegették (2x2 sávos) M100-as autóútként (Erről tavaly ősszel írtunk, azóta lényegi előrelépés nem történt).

Viszont a tervek szerint 2020-ban elkészül az új komáromi híd, amelynek előbb-utóbb lesz komolyabb bekötése is az M1-es sztrádára, mint a mostani 13-as út. Már most lehet tudni, hogy ez az átkelő nagyobb tranzitforgalmat fog küldeni Magyarországra, mivel áteresztőképessége, terhelhetősége nagyobb, mint a medvei vagy a régi komáromi hídé. Ez egy picit még jobban meg fogja növelni azt a nyomást, amelyet a (tervek szerint 2x3 sávossá váló) M1-es pálya elszenved a nagy európai kelet-nyugati tranzitforgalom miatt.
Kész a mesterterv

Ezért Komárom alatt szétválasztanák a sztráda forgalmát, és Székesfehérvár mellett leküldenék az M6-os, M5-ös irányába át a Dunán, itt a még szintén nem létező M8-ason. Logikus lépés, hiszen a mostani adottságok mellett az átmenő teherforgalom csak úgy tudja leggyorsabban elhagyni az országot, hogy egyben a főváros felé veszi az irányt. Ez a közeljövőben biztos, hogy változik, ha csak az M8-as és az M9-es autópálya-terveket nézzük. De hogy is épül meg a kérdéses átkötés?

A novemberben megjelent közbeszerzés ennek a célnak a megvalósítására a következőket tartaomazza:
- a 13-as út terhelhetőségének megerősítése a 2x1 sáv megtartásával;
- a 13-as út 2x2 sávosítása az M1-estől Kisbérig;
- Kisbértől Székesfehérvárig a 81-es út szintén négysávosra bővülne;
- Székesfehérvár új csomópontot kapna az M7-esen, innen egy 35 kilométeres gyorsforgalmi út épülne a jövőben elkészülő M8-as pályához.

Amit még Dunaújvárosnak jelent a leírtakon túl

Az autopro írását Dunaújváros igen kedvező geopolitikai helyzetű megyei jogú város szempontjából is érdemes mérlegelni. Városunk majdnem az ország közepén fekszik, jó évtizede nagy kapacitású Duna-híddal is kiegészülve. Kevesen tudják, hogy Budapestet leszámítva a legtöbb közvetlen autóbuszjárat Dunaújvárost köti össze az ország távoli városaival Bajától, Békéscsabától, Szolnoktól Mohácsig, Sopronig stb. Ha elkészül Komáromtól Székesfehérváron át a 13-as, 81-es és a 63-as utak 2x2 sávosra bővítése Aba Sérkeresztes térségéig, autüőt minőségben, onnan pedig kiépül a jó ideje terezett M8 autópálya az M6-ig, valamint folytatása Dunavecsétől Kecskemétig, akkor a Kecskemét - Dunaújváros - Székesfehérvár tengely lesz az ország egyik legjelentősebb forgalmú ipari, beruházási súlypontja Budapest után, annak ma még alig belátható előnyeivel együtt.

Cs. Gy.

https://www.infodunaujvaros.hu/admin/index/columns:1/module:cikkek%7Cad

min%7Cedit/page:5/id:287573

Ezek érdekelhetnek még

2024. Március 22. 08:19, péntek | Helyi

AKCIÓ AZ ILLEGÁLIS HULLADÉKLERAKÁS FELSZÁMOLÁSÁRA

Környezetkárosítók ellen léptek fel a rendőrök és a társszervek képviselői.

2024. Március 17. 06:50, vasárnap | Helyi

A fejlesztés újabb állomása

Hamarosan a szülők is bejárhatják a görögkatolikus óvoda belső terét

2024. Március 09. 06:09, szombat | Helyi

Élsportolók jártak a Dózsa iskolában

Egy igazán különleges élményben volt részük a dunaújvárosi Dózsa György Általános Iskola diákjainak.

2024. Március 01. 17:27, péntek | Helyi

Vagyonőrt bántalmaztak – vádemelés a vége

Súlyos testi sértés bűntette és más bűncselekmény miatt emelt vádat a Dunaújvárosi Járási Ügyészség.